سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین وکیل تهران

بهترین وکیل تهران

موسسه حقوقی تهران وکیل این امکان را دارد که بهترین وکیل تهران را برای پرونده شما قراداده تا با خیال راحت و فراق بال بتوانید روند کاری پرونده رادنبال کنید

z15_mqh8.png

بیشتر افراد علاقه مند هستند که پرونده های خود را به بهترین وکیل پایه یک دادگستری محول کنند. شرایط وکلا بسیار شبیه به پزشکان است و همانطور که در بیماری‌های سخت انسان به هر پزشکی اعتماد نمی کند در انتخاب بهترین وکیل تهران هم باید دقت زیادی وجود داشته باشدگاهی دیده شده است که افرادی با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، خود را وکیل دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق الوکاله از آنان گرفته اند. در صورتی که، هیچ مجوزی برای وکالت در دادگاه ها نداشته و با وعده های پوچ و بی اساس از جمله وجود آشنایی با برخی افراد دارای نفوذ، اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق کنی کرده‌اند.

وکالت درمعنی لغوی به معنی واگذار نمودن می باشد و در اصطلاحات حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین ، طرف دیگر را برای انجام  کاری نایب  یا وکیل خود می نماید. همچنین وی میتواند در سمت مشاوره حقوقی به شما کمک کند. قانون مدنی وکالت را چنین تعریف کرده است : وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند.

در انتخاب بهترین وکیل پایه یک تهران دقت داشته باشید. زیرا انتخاب یک وکیل خوب در انجام یک پرونده بسیار موثر هست و این وکیل می باشد که می تواند نقش بسزایی در امور وکالتی شما داشته باشد. موسسه حقوقی تهران وکیل، یکی از موسسات قدیمی دارای بهترین وکیل تهران می باشد و قادر می باشد متناسب با پرونده شما، بهترین وکیل را معرفی کند. اگر شما در انتخاب بهترین وکیل تهران دچار سردرگمی شدید می توانید از مشاوره رایگان موسسه استفاده کنید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

 

ویژگی بهترین وکیل تهران

1- تحقیق کنید زیرا باید ازتوانایی علمی ، شهرت ، تجربه ، حسن اخلاق و حق الوکاله و سایر خصوصیات بهترین وکیل تهران مطمئن شوید تابتوانید که پرونده ای که گاه سرنوشت زندگی شمارا رغم خواهد زد ، به دستان با  کفایت وی بسپاید.

2-
هیچگاه صرفاً به تبلیغاتی که یک وکیل کرده است اکتفا نکنید. تبلیغات تلویزیونی ، اینترنتی و سایر رسانه های گروهی معیار و ملاک مناسبی برای تحقیق نیستند. می توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.

3-
سن و جنس وکیل ( زن یا مرد بودن ) ملاک ومعیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران نیست. گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می تواند از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید.  زن یا مرد بودن وکیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاک علم ، شهرت و حسن خلق اوست.

4-
کسی که عنوان وکیل و مشاور حقوقی را اخذ می کند علاوه براین که حداقل مدرک کارشناسی رشته حقوق را دارد ، مراحل بسیار سخت کانون وکلا را برای دریافت پروانه گذرانده است.

تهران وکیل با داشتن سابقه همکاری طولانی با بهترین وکیل تهران شما را در امر مشاوره و معاضدت حقوقی به صورت تخصصی یاری می نماید.

این گروه با ایجاد دپارتمان های مختلف حقوقی به صورت اختصاصی در موارد مختلف اقدام نموده. از جمله دپارتمان های این مجموع می توان به دپارتمان کیفری، ملکی ، اداره  ، کار و ثبتی اشاره نمود که با به کارگیری بهترین وکلای تهران اقدام به طرح دعوا ، شکایت یا دفاع از موکل در تمامی مراجع ذی صلاح می کند.

وکلای این مجموع دارای تخصص، تجربه و سابقه طولانی در امر وکالت و مشاوره می باشند و با پوشش دادن تمامی مباحث و مشکلاتی حقوقی ، موکل را از مراجعه به هر ارگان ، نهاد یا دفتر وکالت دیگری بی نیاز می کنند.

بنابراین شما می توانید بهترین وکیل تهران را در مورد حقوقی از تهران وکیل بخواهید و طرح شکایت یا دعوا ودفاع از خود را به بهترین وکلای تهران که با این مجموع فعالیت می کنند بسپارید.

امروز به دلیل تخصصی شدن مباحث حقوقی باید در انتخاب بهترین وکیل متخصص در موضوع ما نحن فی دقت شود.

زمینه های مختلف حقوقی منجر شده است به اینکه موسسه ما داری متخصص ترین وکلا در زمینه‌های مختلف را گرد هم آورده و مجموعه‌ای از متبحرترین ها را نزد خود خود داشته باشد و به شما معرفی نماید بنابراین اگر به دنبال بهترین وکیل در غرب تهران هستید و موضوع شما خانوادگی است مثلاً در مورد طلاق سوالی دارید یا میخواهید در مورد حضانت فرزند امر وکالت خود را به وکیلی مطمئن بسپارید یا اگر ملکه شما در منطقه غرب تهران وجود دارد و می خواهید دعاوی ملکی را مطرح نمایید می توانید از موسسه حقوقی تهران وکیل کمک بگیرید

حافظ اسرار موکل بودن یکی از صفات اساسی و مهم در وکیل خوب تهران است.

رازداری و حفظ اسرار موکل یکی از وظایف قانونی وکیل خوب تهران استوکیل خوب تهران در برابر موکلین خود موظف به حفظ اسرار می باشد و این وظیفه حرفه ای وکیل خوب در تهران حتی پس از پایان یا قطع رابطه وکالتی با موکل نیز باید استمرار یابد حتی اگر اختلافی بین آنها بوجود آمده باشد و یا وکالت قبل از انجام موضوع آن از طرف وکیل خوب تهران یا موکل مرتفع شده باشد. بنابراین وکیل منعزل نیز موظف به حفظ اسرار موکل خود می باشد. وکیل خوب تهران باید در حفظ اسرار و اطلاعات محرمانه موکل خود نهایت تلاش خود را به عمل آورده، بطور مثال در نگهداری پرونده های موکلین و در دسترس نبودن آنها دقت لازم مبذول فرموده و از مکالمات دور از احتیاط درباره موکل اجتناب نمایند.

در مورد حفظ اسرار موکل ماده ?? قانون وکالت ???? چنین مقرر می دارد: « وکیل باید اسراری را که به واسطه وکالت از طرف موکل مطلع شده و همچنین اسرار مربوط به حیثیات و شرافت و اعتبارات موکل را حفظ نماید ».

در آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ???? برای افشاء اسرار موکل مجازات انتظامی درجه ? یعنی ممنوعیت از ? ماه تا یک سال از شغل وکالت در نظر گرفته شده است.

برای ارائه خدمات مؤثر و پیشبرد و موفقیت در یک دعوی لازم است که رابطه وکیل خوب تهران و موکل مبتنی بر صداقت و اطمینان باشد. اگر چنین اعتمادی حاصل گردد و موکل وکیل خوب تهران را محرم اسرار خود بداند آنگاه است که می تواند بدون هیچ دغدغه ای احساس امنیت و آرامش کرده و با صداقت کامل با وکیل خود گفتگو نماید و اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهد و از کتمان مسائلی که گفتن آن می تواند در سرنوشت دعوی مؤثر واقع گردد بدلیل ترس از افشاء آن ها و صدمات حیثیتی خودداری ننماید و از محرمانه ماندن اطلاعات سری اطمینان داشته باشد. مواردی که افشاء اطلاعات محرمانه توسط وکیل خوب تهران موجه است:

?- افشاء با اجازه صریح موکل

زمانی که موکل به وکیل خوب تهران صراحتاً اجازه افشاء بعضی از اطلاعات محرمانه را بدهد که در این صورت بر اساس اذن موکل مسئولیتی متوجه وکیل خوب تهران نمی باشد. در بعضی از مواقع اجازه ضمنی موکل نیز می تواند مجوزی برای افشاء اسرار باشد. البته بهتر است که در این مورد وکیل خوب تهران احتیاط لازم را انجام داده و در صورتی که اجازه ضمنی را از اعمال و رفتار و یا قرارداد استنباط کرد باز هم سعی نماید که اجازه صریح موکل را در این مورد اخذ نماید.

2- افشاء به حکم قانون یا دادگاه صالح

هنگامیکه افشاء به حکم قانون یا به موجب حکم دادگاه صالح باشد، وکیل خوب تهران باید صرفاً تا حدی که در قانون با حکم دادگاه مقرر گردیده اسرار و اطلاعات محرمانه را فاش کند و از افشاء بیش از آنچه مقرر شده است

خودداری نماید.

3- افشاء سر در ادای شهادت

در رابطه با افشاء سر در ادای شهادت نظرات متفاوتی وجود دارد. در قانون ایران نیز نصی در این مورد مشاهده نمی شود با توجه به اینکه بر طبق اصل ?? قانون اساسی ادای شهادت اجباری نمی باشد و همچنین با عنایت به وظیفه قانونی حفظ اسرار توسط وکیل خوب تهران و جرم بودن افشاء اسرار توسط مشاغل خاص از جمله وکالت، به نظر می رسد ادای شهادت وکیل خوب تهران در مورد اطلاعات محرمانه و جاهت قانونی نداشته باشد. البته استثنائاتی هم در این مورد وجود دارد از جمله ادای شهادت و افشاء سر به منظور جلوگیری از وقوع جرم که این مورد بیشتر در دادرسیهای کیفری مطرح است.

در موارد دیگر مثل دعاوی حقوقی و مواردی که وکیل خوب تهران متوجه می شود رازداری او باعث تضییع حقوق دیگری می شود باید با در نظر گرفتن وظیفه شغلی خود مبتنی بر کمک به اجرای عدالت چنانکه فرموده اند: «فرشته عدالت با دو بال قضاوت و وکالت به پرواز در می آید» و همچنین وظیفه حفظ اسرار موکل در راه انجام شایسته این دو وظیفه اقدام نماید.

در رابطه با این که بین دو وظیفه کمک به اجرای عدالت و حفظ اسرار موکل تعارض پیش می آید این سؤال مطرح می گردد که چگونه باید عمل کرد. آیا وکیل خوب تهران باید وظیفه شغلی خود را زیر پا بگذارد و یا اینکه وظیفه قانونی حفظ اسرار موکل را نادیده بگیرد؟

به نظر می رسد که همانگونه که در مورد تعارض دو دلیل جمع بین آنها بهتر است (الجمع مهما امکن اولی من الطرح) در مورد تعارض ظاهری دو وظیفه در مورد خاص جمع بین آنها بهتر باشد. بنابراین وکیل خوب تهران باید با خاطر نشان کردن وجدان اخلاقی و وظیفه شرعی به موکل و اینکه ممکن است حفظ اسرار او لطمه حیثیتی و یا مالی جبران ناپذیری به دیگری وارد نماید موکل را ترغیب و تشویق به ادای شهادت و جلوگیری از تضییع دیگران نماید.

که این تلاش وکیل خوب تهران در واقع انجام وظیفه در راستای مساعدت به اجرای عدالت می باشد ولی چنانچه نتواند رضایت موکل را در این باره جلب نماید و افشاء موکل باعث ضرر حیثیتی به موکل گردد به نظر می رسد وکیل خوب تهران باید از ادای شهادت واقع اسرار موکل خود خودداری نماید؛ زیرا اگر غیر از این باشد هرگز رابطه اعتماد و اطمینان وکیل خوب تهران و موکل برقرار نمی گردد. در موارد کیفری وقتی که موکل نزد وکیل خوب تهران اقرار به عملی می نماید که از نظر قوانین جرم شناخته شده است، آیا در اینجا هم وکیل خوب تهران باید از افشای اسرار موکل خودداری نماید؟

البته به نظر می رسد که در زمینه حق الهی باید از افشاء اسرار موکل بپرهیزد اما در مواردی که این راز داری به حق الناس خلل وارد می آورد در واقع وظیفه رازداری وکیل خوب تهران با وظیفه اصلی وکیل که کمک به اجرای عدالت است در تعارض قرار می گیرد که بهترین روش در حل این مشکل استعفاء وکیل خوب تهران است.
وکیل خوب تهران موظف است پیگیری های لازم را جهت تعقیب و پیشبرد دعوی انجام دهد و به نحو شایسته وظایف خود را در این مورد به انجام رساند. وکیل خوب تهران باید نهایت تلاش خود را در پیشبرد دعوی و دفاع از موکل خود بنماید و در مورد دعاوی که اطلاعات لازم و تخصصی در آن ندارد از قبول وکالت بپرهیزد زیرا این عدم علم و آگاهی می تواند نقش مؤثری در سرنوشت دعوی داشته باشد و باعث تضییع حقوق موکل گردد. وکیل خوب تهران باید همیشه در جریان پرونده باشد و با مطالعه و توجه کامل به تنظیم لوایح دفاعیه پرداخته و در جلسات رسیدگی حضور بهم رساند و همچنین وکیل خوب تهران از اعمالی که باعث اطاله دادرسی می گردد خودداری نماید.

وکیل خوب تهران باید در هنگام محاکمه حاضر شوند مگر اینکه دارای عذر موجهی برای عدم حضور باشند عذرهای موجه برای عدم حضور در محاکمه عبارتند از: ?- فوت بستگان نسبی یا سببی تا درجه دوم از طبقه سوم ?- ابتلا به مرضی که مانع از حرکت است یا حرکت مضر تشخیص داده شود ?- حوادث قهری مثل سیل و زلزله که مانع از حضور در دادگاه است ?- وقایع خارج از اختیار وکیل خوب تهران که مانع از حضور در دادگاه شود.

وکیل خوب تهران موظف است عذر را کتباً به دادگاه اعلام نماید و بر طبق ماده ?? قانون وکالت اطلاع وکیل خوب تهران به محاکمه در باب عذری که برای عدم حضور او پیدا شده معتبر است مگر اینکه خلافش اثبات شود که در این صورت وکیل به مجازات انتظامی درجه ? محکوم می گردد. قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب ماده ?? در مورد عذرهای موجه وکیل برای عدم حضور در محاکم است و مطابق ذیل ماده، دادگاه در صورتی به آن عذرهای اعلام شده وکیل) ترتیب اثر می دهد که عذر او را موجه بداند در غیر این صورت جریان محاکمه را ادامه می دهد و مراتب را به مراجع صلاحیت دار برای تعقیب آن وکیل اطلاع خواهد داد. اما به نظر می رسد که قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب ???? که حدود ?? سال بعد از قانون وکالت ???? به تصویب رسیده به جای ترقی در احترام به وکلا که از شریفترین اقشار جامعه می باشند. به تضعیف حقوق وکلا در این زمینه پرداخته است. و اگر واقعا قانونگذاران ما بر این عقیده باشند که وکیل و قاضی در بازوی عدالتند بنابراین چرا در ماده ?? قانون آیین دادرسی مدنی جدید، قول وکیل را برای عذر عدم حضور در جلسه محاکمه کافی ندانسته اند ولی قانون وکالت ???? که سالها پیش تنظیم شده به این مورد اشاره فرموده و اطلاع وکیل را کافی شمرده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

لنگربهترین وکیل تهران

وکیل خوب تهران باید در تمام مراحل رسیدگی در جریان پرونده بوده و نظارت کامل بر این مهم داشته باشند و در صورت صدور حکم بر علیه موکل در مواقعی که وکیل خوب تهران دارای اختیار اعتراض و پیگیری دعوی در مراحل تجدید نظر و فرجام در وکالتنامه می باشند در صورت وجود جهات تجدید نظر و در دست بودن دلایل کافی و احتمال معقول برای موفقیت در مراحل بالاتر موظفند که در موعد مقرر قانونی نسبت به اعتراض به رای وفق مقررات قانونی اقدام نماید. و مطابق ماده ?? قانون وکالت « وکلا باید اثر قانونی عدم پیشرفت دعوی موکل را در امری که نسبت به آن قبول وکالت می نمایند اعم از امور حقوقی و جزایی مخصوصا در اقامه ی دعوی جزایی و دعاوی جعل و اعسار قبل از تنظیم قرارداد حق الوکاله به موکل خاطر نشان نمایند »

رعایت مصلحت موکل

وکیل خوب تهران ملزم به رعایت مصلحت موکل می باشد و حتی باید مصالح موکل را بر منافع خود ترجیح دهد. در تشخیص مصلحت فقط نظر موکل شرط نیست بلکه معیار تمیز و تشخیص نظر عقلا با در نظر گرفتن شرایط موکل و عرف و عادت می باشد بنابراین اگر از نظر عقلا و عقل موردی مصلحت نباشد موکل نمی تواند به این مورد استناد کند که او مصلحت را اینگونه دیده است عرف وکیل بر طبق مصالح موکل عمل نموده باشد نظر شخصی موکل برخلاف آن معتبر نخواهد بود. چنانچه اگر وکیل خوب تهران در حدود متعارف رفتار کرده باشد و با وجود این عمل وکیل به مصلحت موکل نیانجامد، عمل وی در این خصوص نافذ خواهد بود. اما اگر وکیل خوب تهران

صراحتاً در موردی موظف به انجام امری یا ممانعت از عملی باشد در اینجا نظر موکل معتبر است و باید بر طبق آن رفتار نماید.

ماده ??? قانون مدنی مقرر می دارد که « وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید...»

وکیل خوب تهران باید از انجام اعمالی که بر خلاف مصالح موکل است اجتناب نماید مثلا اگر استعفا وکیل خوب تهران در مرحله ای به صلاح موکل نباشد وظیفه اخلاقی حکم می کند که در زمانی استعفا دهد که باعث ورود زیان به موکل نگردد. باید مصلحت موکل در تمام موارد در نظر گرفته شود و بهتر این است که وکیل خوب تهران از عملی که باعث زیان به موکل می گردد تا حد امکان اجتناب نماید اما در صورتی که مصالح دیگری را در نظر بگیرد و یا وظیفه شغلی و حرفه ای ایجاب نماید و یا معذور از انجام وکالت باشد و از آنجا که عقد وکالت عقدی است جایز می تواند هر وقت که بخواهد استعفا دهد و همچنین موکل نیز می تواند هر زمانی که بخواهد وکیل را عزل نماید در صورتی که وکیل خوب تهران در پرونده ای استعفا داده یا عزل شود نمی تواند وکالت طرف مقابل یا شخص ثالث را در آن دعوی بپذیرد. زیرا این امر بر خلاف مصلحت موکل است چون موکل به اعتماد و اطمینان  اسرار خود را در اختیار وکیل خوب تهران قرارداده و یا مدارک را به او ارائه نموده که این موارد می تواند به زیان موکل واقع شود. بنابراین رعایت مصلحت موکل حتی در مواردی که رابطه حقوقی وکالت به عللی چون عزل موکل یا استعفا وکیل خوب تهران رفع شده باشد نیز باید در نظر گرفته شود.

در بند ? ماده ?? آیین نامه لایحه قانون استقلال کانون وکلا دادگستری مورد فوق به عنوان یک تخلف و مجازات انتظامی درجه ? یعنی محدودیت دائم از شغل وکالت برای آن مقرر شده است. و مطابق بند ? ماده ?? آیین نامه فوق الذکر وکیل در صورتی که استعفاء خود را از وکالت به موکل و دادگاه اطلاع ندهد یا وقتی اطلاع دهد که موکل مجال کافی برای تعیین وکیل دیگر و معرفی به دادگاه نداشته باشد» متخلف و به مجازات انتظامی درجه چهار محکوم می شود.

در صورتی که وکیل خوب تهران مصلحت موکل را رعایت نموده و تفریط و تعدی ننماید در مقابل خسارات وارده به موکل مسئول نمی باشد اما در صورت تقصیر وکیل خوب تهران در صورتی که عرفاً وکیل مسبب ورود زیان محسوب گردد مسئول خواهد بود (ماده ??? قانون مدنی) ولی وکالت باطل نمی گردد.

وفاداری و امانت داری نسبت به موکل

وکیل خوب تهران موظف است پیگیری های لازم را جهت تعقیب و پیشبرد دعوی انجام دهد و به نحو شایسته وظایف خود را در این مورد به انجام رساندوکیل خوب تهران باید نهایت تلاش خود را در پیشبرد دعوی و دفاع از موکل خود بنماید و در مورد دعاوی که اطلاعات لازم و تخصصی در آن ندارد از قبول وکالت بپرهیزد زیرا این عدم علم و آگاهی می تواند نقش مؤثری در سرنوشت دعوی داشته باشد و باعث تضییع حقوق موکل گردد. وکیل خوب تهران باید همیشه در جریان پرونده باشد و با مطالعه و توجه کامل به تنظیم لوایح دفاعیه پرداخته و در جلسات رسیدگی حضور بهم رساند و همچنین از اعمالی که باعث اطاله دادرسی می گردد خودداری نماید.

بهترین وکیل تهران ، ایجاد نهاد وکالت را باید نتیجه حس عدالت خواهی در جوامع دانست. تاریخچه وکالت در هر کشور وابسته به تاریخ حقوق و تمدن آن کشور است.

تمام قضات فاضل و پای بند به اصول اخلاقی و ارزش های برتر اجتماعی همیشه این سؤال و این دغدغ? فکری را داشته اند: «گر چه آراء من همیشه منطبق و مستند به قانون و قواعد حقوقی بوده است ولی من تا چه اندازه توانسته ام در آراء و احکام صادره خود را به عدالت نزدیک و نزدیکتر نمایم؟»

بسیار دیده می شود که ما آراء و احکام خود را دقیقاً و صحیحاً بر مبنای حقوقی صادر کرده ایم ولی در صدور آن رأی عدالت اجرا نشده است.

پدیده سومی که جدا از حقوق و عدالت، مد نظر جامعه است، احقاق حق می باشد. حقی که اعم از مالی یا غیرمالی، جامعه به عنوان یک امتیاز برای ما ایجاد کرده است و به رسمیت شناخته و سایر افراد ملزم به قبول و رعایت آن می باشند؛ مانند حق مالکیت.

غالب افراد جامعه می دانند که چه حق یا حقوقی دارند، ولی اشکال در اینست که نمی دانند در صورت نقص آن چگونه باید آن حق را به دست آورند. پدید? احقاق یک امر حقوقی و یک امر فنی و تخصصی است که از طریق مقامات قضائی و بهترین وکیل تهران باید کسب و حفظ و حمایت شود.

وکیل و وکالت یکی از ابزارهای اساسی در زمین? آگاهی از حقوق و اجرای عدالت و احقاق حق مردم جامعه به شمار می رود.

متأسفانه جامعه ما نسبت به این نهاد آشنائی و دانش زیادی ندارد؛ گرچه از پیدایش آن بیش از نیم قرن می گذرد. بسیار دیده شده که شخصی به دادگاه برای احقاق حق از دست رفت? خود مراجعه می نماید ولی چون با روند دادرسی و کم و کیف آن آشنا نیست، دادخواست یا درخواست خود را ناقص و اشتباه می نویسد و لذا به آنچه می خواهد نمی رسد. برعکس در غالب کشورهای اروپایی، مردم حتی برای کوچکترین مشکل خود، مثلاً مراجعه به وزارت دارایی و پرداخت مالیات، با وکیل مشاوره می نمایند تا دچار مشکلات و گرفتاریهای بعدی و یا قانونی نشوند.

غالب افراد جامعه قانون و قواعد حقوقی را نمی دانند و با آن آشنا نیستند و لزومی هم ندارد که با این مفاهیم آشنایی داشته باشند. در جوامع امروز، امور و کارها بسیار حالت تخصصی دارد، چنانچه بسیاری از ما با دانش پزشکی آشنا نیستیم و نمی توانیم در این زمینه کارائی داشته باشیم مگر آنکه خود پزشک متخصص باشیم...

اهمیت نقش وکلا در اجرای عدالت تا بدانجاست که امروزه یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش عدالت دستگاه قضایی در جوامع، حق دفاع و داشتن وکیل و آزادی و استقلال وکلا در انجام وظایف حرفه ای می باشد؛ زیرا عدالت واقعی محقق نمی گردد مگر اینکه اصحاب دعوی و وکلای آنان بتوانند بدون هیچ ترس و واهمه ای اظهارات و مدافعات خود را آزادانه بیان نمایند و قاضی نیز بتواند با استقلال تام تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

وکلا مدافعان حق و بازوی عدالتند و جهت انجام وظیفه به نحو مؤثر و مطلوب و در راستای اعتلای منزلت وکالت ملزم به رعایت اصول اخلاق حرفه ای می باشند. حساسیت شغل وکالت ایجاب می نماید که وکلا به وظایف حرفه ای خود اهتمام بیشتری ورزند؛ زیرا تخطی و قصور در انجام تکالیف قانونی توسط وکیل میتواند لطمات مالی، اعتباری، شخصیتی و حتی جانی جبران ناپذیری به موکل وارد آورد.

بهترین وکیل تهران دادگستری به اشخاصی اطلاق می شود که به موجب قوانین به عنوان وکیل در محاکم پذیرفته می شوند، تا قبل از سال 1379 تنها مرجع صدور پروانه وکالت کانون وکلای دادگستری بود اما پس از تصویب قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به موجب ماده 187 و آئین نامه اجرائی آن قوه قضائیه نیز به موازات کانون وکلای دادگستری مبادرت به صدور پروانه مشاوره حقوقی و وکالت می نماید.

موسسه حقوقی تهران وکیل با برخورداری از صدها وکیل باتجربه و حرفه ای و مشاوران متخصص در زمینه مسائل حقوقی و کیفری و با سال ها سابق? درخشان و موفقیت های فراوان، افتخار این را دارد که به تمامی عزیزانی که درصدد احقاق حق خود و آگاهی از حق و حقوقشان هستند یاری رساند.

 

لنگرویژگی های بهترین وکیل تهران :

هر چند که بعضی از نویسندگان کلی? وظایف حرفه ای را تحت عنوان اخلاق حرفه ای آورده اند اما در اینجا ما به علت اهمیت موضوع، حساسیت و ظرافت شغل وکالت وظایف حرفه ای وکیل نسبت به موکل را در یک تقسیم بندی 3 گانه به شرح ذیل مورد بررسی قرار می دهیم:

1- وظایف و تعهدات قراردادی.

2- وظایف و الزامات قانونی.

3- وظایف اخلاقی.

تکالیف و وظایف قراردادی آن دسته از الزاماتی است که به موجب قرارداد وکالت بر عهده وکیل و موکل قرار می گیردوکیل تهران موظف است که به نحو شایسته تمام تعهدات خود را ایفاء نماید. این تعهدات قراردادی می تواند به صورت تعهدات صریح یا ضمنی باشد؛ یعنی اینکه ممکن است به صورت شرط ضمن عقد آورده شده باشد یا اینکه عقد وکالت متبایناً بر اساس آن منعقد شده باشد و از شروط ضمنی باشد.

اخلاق حرفه ای ایجاب می نماید که وکلا در قبول وکالت هر چند که بر اساس اصول حقوقی مدارک و دلایل ابزاری موکل را در جهت طرح دعوی یا دفاع از موکل کافی بدانند نباید به موکل وعده قطعی و صد در صد برای کسب نتیجه و موفقیت در دعوی را بدهند؛ زیرا موفقیت یک دعوی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله ممکن است دلایل و مدارک جدیدی در جریان دادرسی از طرف مقابل ارائه گردد و همچنین پیچیدگی امر قضاء و عوامل متعدد دیگری که می تواند در سرنوشت یک دعوی مؤثر واقع گردد و بنابراین وکیل باید با صداقت کامل و بر اساس دلایل و مدارک موجود و در صورت وجود پرونده پس از مطالع? آن و در نظر گرفتن تمامی عوامل مؤثر در قضیه احتمال موفقیت و شکست در دعوی را صادقانه به موکل خاطر نشان نماید تا در صورتی که موکل مصلحت بداند به جای رسیدگی قضایی در دادگستری که اصولاً پر هزینه و زمان بر است در دعوایی که موفقیت در آن مشکوک است به روشهای دیگر متوسل شده و از طریق سازش و داوری به حل و فصل دعوی مبادرت نماید.

تعهد به نتیجه

تعهدات وکیل اصولاً تعهد به وسیله است مگر در موردی که تعهد به نتیجه کرده باشد که اگر این تعهد مربوط به نتیجه دادرسی باشد در واقع برخلاف اخلاق حرفه ای است.

اما در صورتی که وکیل در پرونده ای صراحتاً تعهد به نتیجه نکند ولی دریافت حق الوکاله خود را موکول به

گرفتن نتیج? مطلوب در دادرسی نماید آیا این عمل او خلاف رفتار حرفه ای شغل وکالت است؟

در پاسخ به این سؤال باید یادآور شویم که اصل بر این است که تعهدات وکیل تعهد به وسیله است نه تعهد به نتیجه و اگر صراحتاً تعهد به نتیجه نکرده باشد نمی توان موکول کردن دریافت حق الوکاله را به نتیجه دعوی دلیل بر تعهد به نتیجه کردن وکیل دانست؛ زیرا حق الوکاله از حقوق وکیل است که می تواند از ابتدای دعوی یا در هر زمان نسبت به آن موکل را ابراء نماید و حتی نباید موکول کردن حق الوکاله به پایان دادرسی یا گرفتن نتیج? مطلوب در دعوی را قرینه بر این دانست که وکیل تعهد به نتیجه نموده است.

پس از تحقق عقد وکالت و تنظیم وکالتنامه است که رابط? حقوقی بین وکیل و موکل ایجاد می گردد و این رابطه حقوقی است که حقوق و تکالیفی را برای آنها بوجود می آورد. بنابراین قرارداد وکالت در واقع ایجاد کنند? تعهدات قراردادی و پیش شرطی برای الزامات قانونی وکیل در مقابل موکل است. زیرا پس از تحقق عقد وکالت و ایجاد رابطه حقوقی بین وکیل و موکل تعهدات قانونی نسبت به موکل بر عهد? وکیل مستقر می گردد.

اگرچه که بسیاری از الزامات قانونی که در قانون وکالت آورده شد مانند: حفظ اسرار موکل، وفاداری و امانت داری در واقع یک تعهد قراردادی نیز می باشد مسلماً در هنگام انعقاد عقد وکالت این موارد بصورت شرط تبانی و ضمنی نیز وجود داشته است. اینگونه وظایف هم دارای چهره قراردادی و هم قانونی می باشد.

لنگرلیست بهترین وکلای تهران :

وظایف قانونی وکیل دادگستری نسبت به موکل که در قوانین احصاء گردیده عبارتند از:

1- صداقت و درستکاری.

2- رعایت حدود اختیارات در وکالت.

3- حفظ اسرار موکل.

4- پیگیری و مراقبتهای لازم در تعقیب دعوی.

5- رعایت مصلحت موکل.

6- وفاداری و امانت داری نسبت به موکل.

7- تشویق به سازش.

وکلا و بهترین وکیل تهران علاوه بر وظایفی که نسبت به موکل، کانون وکلا و دادگستری دارا می باشند. در مقابل آحاد مردم نیز وظایف را به عهده دارند که به صرف انتخاب شغل وکالت مکلف به ایفاء و ادای این تکالیف و وظایف نسبت به عموم و مردم و جامعه می گردند. از آن جمله می توان وظایف وکیل در اجرای اصل 35 قانون اساسی را نام برد.

مطابق این اصل «در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد». و همچنین ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص انتخاب وکیل توسط طرفین دعوی مصوب 1370 مقرر میدارد: «اصحاب دعوی حق انتخاب وکیل دارند و کلیه دادگاههایی که به موجب قانون تشکیل می شوند مکلف به پذیرش وکیل می باشند

هر چند بنابر اطلاق اصل 35 قانون اساسی حق انتخاب وکیل برای تمام اقشار مردم صرف نظر از مذهب، قومیت و جنسیت آنها در نظر گرفته شده است. در منشور حقوق و مسئولیت های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران بند 137، حق استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی در دادگاه ها و یا سایر مراجع قانونی برای زنان ملحوظ گردیده است.

 

منبع:

 https://www.tehran-atorney.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86